2020-05-12 11:00Pressmeddelande

Han blir ny VD på Bildupphovsrätt

För våra bilders värdeIllustration av Karin Ohlsson

Styrelsen för Bildupphovsrätt har utsett Fredrik Lomäng till ny VD från 21 september.

Han innehar idag en chefsposition på fackförbundet Handels och har erfarenhet av och kunskap om upphovsrätt efter att tidigare ha jobbat på STIM i över 10 år.

– Vi i styrelsen anser att Fredrik Lomäng är en utmärkt person att ta över ledarskapet och utvecklingen av Bildupphovsrätt, bland annat på grund av hans erfarenheter från STIM, säger Åsa Berndtsson, styrelsens ordförande.

Fredrik Lomäng tillträder sin nya roll 21 september och nuvarande VD Mats Lindberg går i pension den 30 september.

Åsa Berndtsson
Åsa Berndtsson